Fonte: La Voz de Galicia – Nota de presa orixinal
El Intecmar clasifica todo el banco de Lourizán como zona B
La declaración como zona B de la mitad del banco de Os Praceres supone la vuelta a la normalidad en el marisqueo a pie en todo el ámbito adscrito a Lourizán por primera vez desde hace 17 años. El Instituto Tecnolóxico para o Control do Medio Mariño de Galicia (Intecmar) publicó este viernes la resolución que oficializa el cambio de zona C a B en la zona delimitada por el norte con el dique sur del río, por el oeste con la línea imaginaria que va del muelle de Lourido al cabo de Os Praceres y por el sur desde Pedra Froxán a la baliza verde el extremo oeste del dique sur del río y la costa. Es una noticia por la que la cofradía de Lourizán llevaba esperando casi dos décadas.
La patrona mayor de Lourizán, María del Carmen Vázquez, explicó que recibió la llamada del Intecmar el viernes, comunicando que la serie periódica de analíticas mes tras mes había revalidado la mejoría de la calidad de las aguas en este ámbito, que supone la mitad del banco de Os Praceres. Con su reclasificación como zona B, las mariscadoras podrán trabajar con total normalidad en todo el banco, el más grande de la ría de Pontevedra.
Ahora, el pósito gana en operatividad y también en «tranquilidad», como señaló la patrona mayor de Lourizán. En operatividad, porque ya se podrá comercializar en lonja la almeja que se extraiga de este ámbito reclasificado. Hasta el momento tenía que ser objeto de traslado por las mariscadoras a la parte de Os Praceres que ya era zona B y dejar pasar un tiempo para que su depuración natural antes de acometer su retirada para su venta en la rula. Esto dilataba mucho el procedimiento, a la vez que frenaba el trabajo en un área importante del banco marisquero. Ahora, como zona B, ya se puede vender en lonja sin tener que depender de traslados de un espacio de la playa a otra.
_________________________________________________________________________________________________
Nota da Confraría:
O pasado venres a Directora do Intecmar asinou a Resolución pola que se convirte en Zona B (zona apta para a comercialización en fresco para consumo humano) a última parte do banco marisqueiro dos Praceres que aínda mantiña a cualificación sanitaria de zona C (que só permitía comercialización para a industria transformadora e conserveira ou a reinstalación).
Este foi un proceso iniciado en 2006, co peche total do banco marisqueiro ao pasar a súa totalidade a zona C, e que se conseguiu ir revertindo grazas ao traballo en conxunto das Consellería do Mar, da Consellería de Medio Ambiente, Augas de Galicia, concellos da Ría de Pontevedra e a Confraría de Lourizán.
Pouco a pouco logrouse que se foran saneando diferentes áreas do banco marisqueiro e abríndoas para o traballo do colectivo marisqueiro. Conseguiuse tamén que se aplicasen divisións no banco, baixo un estrito control sanitario e medioambiental, o que permitiu co paso do tempo ir ampliando cada vez máis o terreo autorizado para o traballo das mariscadoras e mariscadores.
Hoxe, a resolución do Intecmar refrenda un complexo traballo de 17 anos loitando pola mellora dos nosos bancos marisqueiros e da calidade dos nosos produtos. Dende a confraría estaremos sempre vixiando que as condicións sanitarias e ambientais dos nosos recursos acaden a maior calidade posible.